ESQ collega aan het woord

Toon vertelt over zijn eerste maanden bij ESQ

Een weekje terug kreeg ik de vraag van mijn collega’s om kort terug te blikken naar mijn voorbije 6 maanden als nieuweling (‘jonkie’, ‘snotter’, ‘broekie’) bij ESQ Solutions. Met het nodige enthousiasme ging ik natuurlijk op dit verzoek in...

 

“Een verslagje schrijven over 6 maanden werkervaring kan toch niet zo moeilijk zijn.”, dacht ik... Niets bleek echter minder waar te zijn. Zeker wanneer je tot het besef komt dat je als ‘groentje’ op een half jaar tijd meer bijleerde dan al die tijd waarbij je met de neus tussen de boeken zat (of met de kameraden liederen scandeerde tijdens de cantus…).

#ONTWIKKELING

Uit eerdere werkervaringen heb ik ondervonden dat werkplezier onmisbaar is om elke dag met de volle goesting naar je werk te gaan. Naast de fijne maandelijkse teammeetings en de verschillende uitdagende (sport-) activiteiten binnen ESQ, heb ik ook bij mijn eerste werkervaring bij de klant telkens het ‘geluk’ gehad om deel uit te mogen maken van een zeer aangename werkomgeving, zoals tijdens de wekelijkse preventie – en/ of milieuondersteuning bij MC Syncro en VLS-group te Gent. Lessons Learned: “Af en toe de lolbroek uithangen is noodzakelijk”.

#WERKPLEZIER

Met de nodige begeleiding van het gehele ESQ-team kreeg ik de kans om gedurende de eerste maanden kennis te maken met verschillende klanten uit diverse sectoren (Winsol, Tower Automotive). Tijdens deze initiatieperiode was het leuk om zien dat iedereen binnen het team de ESQ-waarden ‘meedraagt’ in de ondersteuning van en de communicatie naar de klanten toe. Desondanks deze gemeenschappelijke waarden krijgt iedereen binnen de organisatie de vrijheid om zijn/ haar persoonlijke toets als troef toe te voegen aan de dienstverlening.

#PROFESSIONALISME

Voor de kennismaking met ESQ moet ik bekennen zelf vrij sceptisch te hebben gestaan tegenover het begrip ‘consultancy’. Zo leek me uit stage-ondervindingen de afstand tussen een consultant en zijn/haar cliënteel veel te groot, waardoor de consultant onvoldoende op de hoogte leek te zijn over het reilen en zeilen van de desbetreffende firma. Mijn eerste ervaringen bij ESQ hebben mijn standpunt en gevoel tegenover ‘consultancy’ echter met 180 graden doen draaien. Ook bij mezelf heerst er reeds een sterk gevoel van betrokkenheid bij het verlenen van periodieke dienstverlening bij de klanten. Zo voel ik me al ‘part of the family’ bij de milieudienst van Volvo Car Gent.

#BETROKKENHEID

 

Kortom… Ik kijk er naar uit om deze waarden nog meer te verwezenlijken en te beleven met de klanten en met het ESQ team. Binnenkort start onze nieuwe collega Enya, hopelijk ervaart zij ook onmiddellijk de ESQ way of life. En dan ben ikzelf al weer iets minder de jonkie van het team ;-)

Terug naar overzicht