Standaardisatie en optimalisatie PBM's

De keuze in Persoonlijke BeschermingsMiddelen (PBM) is de laatste jaren enorm toegenomen. Enerzijds zijn er de wettelijke eisen en normen waaraan deze PBM’s moeten voldoen. Anderzijds is er een enorme verscheidenheid in het aanbod, onder meer door technologische ontwikkelingen en zelfs de invloed van mode-trends.

ESQ PBM klein.jpg

  • Vindt jouw bedrijf ook dat het uitdagend is om een goed overzicht te bewaren van de ‘nodige’ versus de ‘aanwezige’ PBM’s?
  • Merk je binnen jouw bedrijf dat er een wildgroei is aan PBM's waardoor de kosten de pan uit swingen?
  • Geloof je er als preventieadviseur in dat standaardisatie leidt tot eenduidigheid voor de gebruikers van PBM's?
  • En dat je zo de gebruikers écht gemotiveerd krijgt om de PBM's correct en altijd te gebruiken?

ESQ Solutions helpt je graag verder met onderstaand stappenplan.

 

Stappenplan

  • Inventarisatie huidige situatie
  • Taak Risico Analyse met als doel het bepalen van de nodige PBM’s
  • Opmaak instructies en visualisatie
  • Overzicht nieuwe situatie
  • Opleiding voor de gebruikers

Jouw voordeel

  • een duidelijk overzicht van de aanwezige én correcte PBM's
  • PBM's aangepast op de risico's binnen jouw bedrijf
  • kostenbesparing want geen wildgroei
  • standaardisatie via visualisatie, opleiding en instructies
  • duidelijkheid én echte motivatie bij de gebruiker

 

Interesse in een uitgewerkte offerte voor een project PBM binnen jouw organisatie? Contacteer ons via het contactformulier.